چهارشنبه، فروردین ۱۵، ۱۳۸۶

Dedicated to my dear father
who has ALWAYS been better than me

تا حالا به اين موضوع فكر كردين كه، كي ميشه قدر پدر رو دونست؟

پدرم اين جوري بود وقتي من :

4 ساله كه بودم فكر مي كردم پدرم هر كاري رو مي تونه انجام بده .
5 ساله كه بودم فكر مي كردم پدرم خيلي چيزها رو مي دونه .
6 ساله كه بودم فكر مي كردم پدرم از همة پدرها باهوشتر.
8 ساله كه شدم ، گفتم پدرم همه چيز رو هم نمي دونه.
10 ساله كه شدم با خودم گفتم ! اون موقع ها كه پدرم بچه بود همه چيز با حالا كاملاً فرق داشت.
12 ساله كه شدم گفتم ! خب طبيعيه ، پدر هيچي در اين مورد نمي دونه .... ديگه پيرتر از اونه كه بچگي هاش يادش بياد.
14 ساله كه بودم گفتم : زياد حرف هاي پدرمو تحويل نگيرم اون خيلي اُمله .
16 ساله كه شدم ديدم خيلي نصيحت مي كنه گفتم باز اون گوش مفتي گير اُورده .
18 ساله كه شدم . واي خداي من باز گير داده به رفتار و گفتار و لباس پوشيدنم همين طور بيخودي به آدم گير مي ده عجب روزگاريه .
21 ساله كه بودم پناه بر خدا بابا به طرز مأيوس كننده اي از رده خارجه.
25 ساله كه شدم ديدم كه بايد ازش بپرسم ، زيرا پدر چيزهاي كمي درباره اين موضوع مي دونه زياد با اين قضيه سروكار داشته .
30 ساله بودم به خودم گفتم بد نيست از پدر بپرسم نظرش درباره اين موضوع چيه هرچي باشه چند تا پيراهن از ما بيشتر پاره كرده و خيلي تجربه داره .
40 ساله كه شدم مونده بودم پدر چطوري از پس اين همه كار بر مياد ؟ چقدر عاقله ، چقدر تجربه داره .
50 ساله كه شدم حاضر بودم ...

6 نظرات :

ناشناس گفت...

خیلی وقته به بلوگت سر نزدم فکر کردم رفتی و دیگه نمی نویسی امروز خیلی خوشحال شدم از اظهاز نظرت راجع به 300 خیلی خوشم اومد. ئستت درد نکنه. ما فقط از ایرانی بودنمون فقط حرفهای آدمای بی سواد با قی مونده. خوشحالم که یک آدم حسابی نظرات درستی می نویسه که کمی مردمو آگاه کنه. حتی توی اون سرمای عجیب غریب دلت مثل خورشید گرمه. هیچوقت اون فیلمی رو ک با هم خونتون دیدیم یادم نمیره.
همیشه بنویس دلمون برات تنگ میشه.

ناشناس گفت...

یک چیز در مورد فیلم300 خیلی جالبه اونم اینه که بر اساس یک کمیک که 30 سال پیش کشیده شده ساخته شدهو چیزی نیست که همین پارسال کسی به منظور ضد ایرانی بودن نوشته باشدش که ساختنش خیلی عجیب به نظر بیاد.

ناشناس گفت...

سلام فقط برای اطلاع بگم که اسم پادشاه هخامنشی خشایارشا ی اول بوده یعنی شا جزو اسم و ه آخرش نداره . من فقط رفتم توی سایتهای مختلف این اشکال از خودمونه وقتی دولت ایران فرهنگ 2500 سالشو نفی می کنه و از هر چی آدم قبل از خودش بوده بد میگه مسلما ایرانیها هیچوقت فیلمی تاریخی که در آن از فرهنگ ایرانی حمایت بشه نمیسازن و همش از عربها فیلم میسازند. هرچند ما همچین بودجه ای نداریم اما متخصص هایی صد برابر بهتر داریم که با بودجه خیلی کمتر کار می کنند. عیب از سینمای ایران است نه از هیچ جای دیگر. و البته فیلم کار خودشو کرده و من از هر غیر ایرانی غیر متخصص که مطلب خوندم فهمیدم که فیلم رو خیلی پسندیده و حق هم داشته چون این فیلم بر اساس جلوه ویژه ساخته شده و بالحق که عین کمیک فرانک میلر از آبذ در اومده

ناشناس گفت...

من باید بگم ما ایرانیها حقمونه که کسای دیگه در موردمون فیلم بسازند. و راستش زیاد هم دور از انتظار نیست. وقتی یک مشت آدم بی سواد سینمای ایران را می چرخانند. وقتی هرچی نخبه داریم دمش را میگذاره از این کشور میره و میگه دیگه بر نمی گردم. و یکی از توی کانادا نوای ایران ایران را سر میده. دیگه از غریبه ها چه انتظاری دارید. لابد میخوایم که بگذارنمون روی سرشونو حلوا حلوا کنند. اگر خیلی ایرانی هستیم و برای ایرانی بودنمون غیرت داریم یک کاری برای آبادی و حفظ ارزشها بکنیم و گرنه با این آشوب بازاری که اینجا هست. این فیلم که سهله بدتر از اینشم برای آدمهای دنیا قابل قبوله و تازه به نظر من زیادی هم هست.

ناشناس گفت...

تا اونجایی که می دونم هرودوت تاریخ نویس نبوده و به شیوه ای شاهنامه نگار بوده یعنی نمیشه بهش استناد کرد. اما با بچه ها موافقم کسایی که دلشون برای خودشون نمیسوزه و هر جا که میروند از تاریخ خود بد میگویند باید بدونند که غریبه ها باور می کنند و زیاد دور از انتظار نیست که ایرانیها را مثل برده ها نشان بدهند. این آقای یوسفی که بمب گوگلی رو راه انداخته اگر راست میگه و خیلی خاطر کشورشو میخواهد چرا رفته اونسر دنیا. بینم اگر کسی 300 سال یا بیشتر دیگه در مورد آدمهای امروزی که توی ایران هستند بد بگه و یک فیلم عجیب غریب بسازه باز هم ناراحت میشید؟. این ایرانیها که همه میگن دولت هخامنشیان سلطنت بسیار قدرتمند و با عدالتی بوده است و دلش به حال ایرانیها می سوزد بماند و یک کاری کند که کشور مثل قبل آباد شود. اما زهی خیال باطل!

ناشناس گفت...

kami dar morede canada begoo baraaye zendegii khobe age bekhaam baraaye doctoraa biyam canaadaa chetore? nazaret baraam kheilii moheme bayaad zoodtar tasmim begiram .