جمعه، آذر ۱۷، ۱۳۸۵

Bad World

دنيا را بد ساخته اند كسي را كه دوست داري،تورادوست نمي دارد كسي كه تورا دوست دارد ،تو دوستش نمي داري اما كسي كه تو دوستش داري و او هم تو را دوست دارد به رسم و آئين هرگز به هم نمي رسند و اين رنج است . زندگي يعني اين.

دکتر علی شریعتی

Thanx to amir

6 نظرات :

ناشناس گفت...

but it's not a rational utterance.

ناشناس گفت...

خواهش میکنم :) اون لینک مربوط به بالاترین رو هم رفتم...لینکهایی که الان جز لینکهای برتر بودن خوب بودن ولی زیاد هم جالب نبودن! فکر کنم باید بیشتر همه گیر بشه تا لینکهای بهتری بشه پیدا کرد...ولی ایده درست کردنش خوبه...

ناشناس گفت...

اینهایی که نوشتید واقعیت نیستند. بلکه زاییده کج خیالی است. مثلا در مورد خود من همسرم را خیلی دوست دارم و او نیز مرا دوست می دارد. و هیچ کس را حاضر نیستیم جایگزین کنیم. اما واقعیت نگری یک چیز است. و بد خیالی و در رویا زیستن چیز دیگری است. باید معیار های درستی داشته باشیم وگرنه هیچ وقت به مقصود نخواهیم رسید و احساساتمان باید درونی تر باشد. نه از ظواهر.

ناشناس گفت...

من شریعتی را خیلی دوست دارم اما افکارش مال خودش است به کسی دیگر مربوط نیست. سعی کن خودت باشی نه کس دیگری.

Weria گفت...
این نظر توسط یک سرپرست وبلاگ حذف شد.
Weria گفت...

a little note

سلام به نگاه
با تشكر از اينكه لطف كردي و به خونه من سر زدي، يكي دوتا مطلب رو دوست دارم توضيح بدم
1- گذاشتن يك جمله از شريعتي به به معناي اعتقاد كامل به حتي همين گفته او نيست. گاهي مطلبي را بخاطر زيبائيش يا حس نوستالژيكي كه دارد مي پسندم و با دوستان به اشتراك ميگذارم. مثلا ممكن است با شعر اولي كه از زنده ياد حميد مصدق هم گذاشتم موافق نباشم. ممكن است دنيا را مثل او (اوي همان لحظه) نبينم و اين دليل نميشود كه شعرش را زينت اين خانه نكنم.
دوستاني كه مرا از نزديك ميشناسند گواهي ميدهند كه عميقا به فضيلت عشق و حقيقي بودنش معتقدم و با تمام وجود ميخواهمش... اتفاقا جالب اينكه تصميم داشتم مطلبي با همين عنوان "در فضيلت عشق" بنويسم.
2- جمله شريعتي را زاييده كج خيالي نميدانم... دليل شما براي نقض جمله شريعتي تجربه زيباي خودتان است و دليل او هم شايد شخصي باشد. شايد او زندگي را اينطور ديده است (كه ديده است). و مطلقا موافق نيستم كه حرفي كه او زده است به خودش مربوط است!! من ميتوانم با او موافق يا مخالف باشم، فرقي ندارد، اما اگر او را به عنوان انديشمندي در زمان و ظرفيت خودش بشناسم و نقش تعيين كننده اش را در عقايد و آراي انسانهايي كه بخشي از تاريخ مارا ساختند باور داشته باشم! پس برايم مهم است كه چه گفته است
3-اينكه شما با كسي كه دوستش داريد و دوستتان دارد زندگي ميكنيد، جاي بسي تبريك دارد. از خواندن اين بخش از نوشته شما لذت بردم و برايتان آرزوي بهترينها را دارم.