شنبه، مرداد ۱۲، ۱۳۸۷

اول. یکی از خواص ده سوت و کور و مرده ای که من درش زندگی میکنم اینه که اگه آخر هفته ها ماشین نداشته باشی، هیچ جا نمیتونی بری و هیچ کاری نمی تونی بکنی. اونقدر سیستم حمل و نقل مسخره و فشل و بدرد نخوری اینجا هست که آخرش به این نتیجه میرسین که بمونین خونه و کتاب بخونین و یه کاری انجام بدین و از قید رفتن به هرجایی با این اتوبوس ها بگذرین. خسته م از این شهر و خسته م از این مردگی. هرچند رفتن به تورنتو احتمالا از لحاظ بودجه ای تحت فشارم خواهد گذاشت، اما در اولین فرصت این کار رو خواهم کرد

دوم. مصاحبه جالبی گوش دادم از دریا دادور با بی بی سی. نکات جالبی داشت این مصاحبه خصوصا اونجا که در مورد مادرش و فعالیتهای هنریش صحبت مبکنه و اینکه کنسرت داشته و حتی تا چند سال بعد از انقلاب هم صداش (مثلا در ) پخش میشد. این وسط نفهمیدم اون دوتا تلفن بیربطی که زده شد، برای چی بود. انگار خودشونم حس کردن که بهتره همون مصاحبه ادامه پیدا کنه و تلفنها دیگه وصل نشد! اما خود مصاحبه خیلی جالبه. خصوصا که نسبتا جدیده و در مورد آخرین کارهای دریا ازش سوال شده. اگه دوست داشتین میتونین اینجا بشنوین:

 

سوم. آخرین فیلم batman بشدت سینماهای آمریکای شمالی رو تسخیر کرده. هفته پیش با دوتا از دوستان متخصص در امور batman (!) رفتیم و فیلم رو دیدیم. در سالنی که باوجود گذشت بیش از یکهفته از اکران فیلم، پر بود! فکر میکنم در ژانر اکشن، فیلم بسیار خوبی بود. نمره بالایی هم که در سایت معتبر imdb.com گرفته (9.4 از ده) نشون میده که علاقه مندان این جور فیلمها رو راضی کرده کاملا. جالبه بدونین الان با این امتیاز در صدر فیلمهای این سایت هم هست. بازی فوق العاده Heath Ledger در نقش Joker از نقاط قوت این فیلمه، هنرپیشه جوان و موفقی که مدتی پیش در اثر استفاده نادرست از داروهاش فوت کرد. نقش اصلی رو هم Christian Bale بازی کرده که اخیرا دو فیلم خوب Prestige و 3:10 to Yuma رو ازش دیده بودیم.

Heath Ledger as Joker

Christian bale as Batman

3 نظرات :

ناشناس گفت...

خیلی برام جالبه اصلاً نمی تونم از فیلمهایی مثل بتمن و اسپایدرمن خوشم بیاد شاید بر می گرده به زن بودنم. ولی تا دلم بخواد پسرم کشته مرده این دوتاس

ناشناس گفت...

شوهرم یک طرفدار فوق حرفه ای بتمنه معتقده که جوکر این فیلم خیلی مزخرفه. البته من هم که کمیک های بتمنو زیاد خوندم معتقدم که از style جوکر خارج شده

Weria گفت...

در مورد جوکر، من چون خودم نخوندم کتابهای بتمن رو نمیتونم نظر بدم. اما برای من که پیش زمینه ای نداشتم و پیش فرضی از اینکه جوکر باید چجوری باشه، بازی هیث لجر، خیلی معرکه بود. حالا ممکنه این همون جوکر کتابهای بتمن نباشه (هر چند دوستان بیمن بین (!!) من چنین نظری نداشتند اما فکر کنم اونها هم کتابخون نبودند و فقط فیلمهاش رو دیده بودند.)