سه‌شنبه، دی ۱۱، ۱۳۸۶

1. هوای صفر درجه و منهای یک درجه دیشب تبدیل به منفی هفده درجه شده و سرما باورنکردنیه! امروز روز اول سال 2008 بود و اغلب مغازه ها تعطیل بودن. مغازه هایی مثل A&P که شاید در تمام طول سال یکساعت هم تعطیل نیستند. بشدت برف اومد و تقریبا تا تاریک شدن هوا ادامه داشت و نشست.

2. فیلم Eastern Promises رو دیدم امشب. جالب بود برام. شنیده بودم که کن با این فیلم افتتاح شد امسال (ببخشید پارسال!) و بازیهای نوامی واتس رو هم خیلی می پسندم. فیلم جالبی بود اگرچه انتظار پایان متفاوتی داشتم. مافیای روسها در لندن و دامنه اختیارشون و اینکه چقدر راحت جنایت میکنند و ... 3. فیلم Kingdom هم که مربوط به انفجار یکی از پایگاههای آمریکاییها در عربستانه، فیلم قابل توجهیه. من نمیدونم اونچه در مورد عربستان و مافیای وهابیها و قدرتشون و ... توی فیلم اومده چقدر به حقیقت نزدیکه اما فیلم کاملا خوش ساخت و قابل دیدنه.

4. از هردو فیلم بالا زیباتر، فیلم تاثیرگذار A Mighty Heart با بازی آنجلینا جولیه. فیلم در مورد ماجرای ربوده و سپس سربریده شدن خبرنگار آمریکای، Daniel Pearl، در پاکستان و در جریان جنگ افغانستانه. موضوع فیلم، روایت نسبتا مستند اتفاقاتیه که از آغاز ورود این خبرنگار یهودی به پاکستان تا ارسال فیلم اعدامش توسط افراطیهای مسلمان رخ میده با نگاه به جنبه های انسانی ماجرا . دیدنش رو توصیه میکنم...